AML w biurze nieruchomości - jak jest stosowane?

AML (Anti-Money Laundering, czyli przeciwdziałanie praniu pieniędzy) w biurze nieruchomości wiąże się z dodatkową papierologią. Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu nakłada na agentów nieruchomości obowiązek przestrzegania procedur, które mają na celu monitorowanie transakcji, identyfikację klientów oraz zgłaszanie podejrzanych działań.


W praktyce oznacza to m.in. obowiązek:

• Weryfikacji tożsamości klientów (KYC, czyli Know Your Customer),

• Zbierania i archiwizowania danych dotyczących transakcji,

• Prowadzenia rejestru klientów i działań podejrzanych,

• Regularnych szkoleń z zakresu AML dla pracowników.


Wszystko to ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na rynku, ale dla biur nieruchomości stanowi dodatkowy nakład pracy administracyjnej i może być czasochłonne. 

Warto też wspomnieć o dodatkowych również dokumentach do wypełniania przez Klientów ;)